SS18 – VIISI KIINNOSTAVINTA KEVÄTKAMPANJAA

Toimituksen suosikit uuteen sesonkiin.

FILIPPA K
Tuoreinta kevätkampanjaansa varten Filippa K on tiimiytynyt Say Lou Lou'ssa vaikuttavien Elektra ja Miranda Kilbeyn kanssa. Brändille paluun tehnyt pääsuunnittelija Filippa Knutsson vie kampanjan myötä merkin minimalismia kansainvälisempään kontekstiin: aivan kuten Knutsson itse, myös Say Lou Lou'n duo on reissannut Tukholman, Sydneyn ja Los Angelesin välillä, poimien jokaisesta kaupungista visuaalisia elementtejä tyylinsä jatkeeksi. Kaliforniassa toteutetusta kuvasarjasta vastaa Camilla Åkrans,  stailauksesta Lisa Lindqwister.

BALENCIAGA
Lotta Volkova jatkaa varmaotteisesti Balenciagan stailaus-puikoissa. Paparazzi -teema antaa toimivan kontekstin muotitalon tyylille, jonka design pääsee parhaiten oikeuksiinsa liikkeessä. Kuvasarja on selkeästi paremmin toteutettu kuin vaikkapa vastaavaa teemaa hieman aiemmin kokeilleen Yeezyn season 6. Kampanjan kuvauksesta vastasi pariisilainen Best Image -agentuuri. Myös Balenciagan miesten kevätmalliston supercoolit akward family portrait -vaikutteet ovat Volkovan käsialaa (katso täältä).

ACNE STUDIOS
Toimitus hurraa aina, kun julkkiskasvoksi nostetaan brändin estetiikkaa aidosti palveleva vaihtoehtonimi. Kun et halua nähdä ruudullasi enää yhtäkään Kardashiania tai Hadidia, ovat Juliette Lewisin kaltaiset vähemmän kaupalliset, mutta muotitalon imagoon sitäkin paremmin sointuvat valinnat hunajaa silmille. Lewis on kuin ilmetty kasvo Acnelle – tiedät katsovasi brändin kampanjaa, vaikka et näkisi mainintaakaan merkistä. Kampanjan kuvasi Talia Chetrit ja stailasi Vanessa Reid.

STYLEIN
Stylein on vakuuttanut kampanjoillaan parina viime kautena. Brändi välittää ensisijaisesti fiilistä – sitä miltä Stylein -ideologia näyttää, ei niinkään esittele mallistoa, josta tälläkin kertaa nähdään vain vilahdus parista avainkuosista ja tekstuurista. Mallivalintana Julia Smigielska on loistava, varmasti nousua tekevä kasvo. Kampanjan stailauksesta vastasi tuttuun tapaan merkin luottonimeksi noussut Linn Hägglund, kuvauksesta Jesse Laitinen.

FRAME
Losilais-lontoolainen Frame tunnetaan farkkumerkkinä, mutta viimeistään kevään lookbook osoittaa brändin taipuvan paljon muuhunkin. Framessa on Calvin Klein -henkistä rouheutta ja célinemaista feminiinisyyttä – täydellinen kombinaatio, jonka SS18 kietoo yhteen. Astetta hillitympi power dressing toimii ideaalisti Cara Taylorin yllä. Kampanjan on kuvannut Erik Torstensson ja stailannut Clare Richardson.

 

Photos / Courtesy of the brands

Kommentit (0)

OSTOSLISTALLA: RANTAMUOTI
Matkalaukussa tänä kesänä kokouikkari, silkkihuivi ja harsokaftaani.
LUE LISÄÄ
LÖYDÄ UUSI ITSERUSKETTAVA
Oranssius, laikukkuus ja raidat ovat historiaa. 
LUE LISÄÄ
OPAS HUIPPUMUODIN OSTAMISEEN KÄYTETTYNÄ
Rakkaudesta Vestiaireen ja vintage -kauppoihin. 
LUE LISÄÄ
TAIKA MANNILA: #WHATAGIRLFEELZ -3
Vieraskirjoittajamme Taika Mannila tietää #whatagirlfeelz.
LUE LISÄÄ