MUOTITOIMITTAJAN MOOD BOARD: HELMIKUU 2018

Kurkista Flouncen tekijöiden inspiraatiovarastoihin artikkeleiden takana.

NYFW – New York oli hunajaa silmille. Kohokohtia oli niin monta, että olisi ehkä parempi puhua kaupungin kollektiivisesta onnistumisesta. Heräsin eräänä yönä tahattomasti katsoakseni The Row'n viralliset näytöskuvat. Nukahdin puhelin kädessä ja heräsin sen kilahtaessa vesilasiin aamuyöstä. Passionate much? Vaikka alan läpitunkevuus vaatii välillä paastopäiviä, muotiviikot ovat parhaimmillaan osoitus siitä, kuinka paljon onnistunut mallisto voi herättää tunteita. Kaikki ei ole automaattisesti hehkutuksen arvoista – kaupallisuuden kasvun pitäisi päinvastoin lisätä kriittisyyttä ja kykyä kyseenalaistaa. New Yorkissa oli paljon sellaista hyvää, minkä puolesta aidosti hurrata. Nyt hyppäisin mielelläni suoraan Pariisiin katsomaan Phoeben viimeistä kokoelmaa Célinelle. Lue sillä välin New Yorkin kooste täältä.

Helmikuun univormu – Tämänhetkinen käyttölookini koostuu Totêmen keskisinisistä farkuista, COSin maksikokoisesta villabomberista ja Balenciagan bootseista. Hiukset sidon löysälle niskaponnarille tai -nutturalle hiusdonitsilla. En millään jaksa innovoida toistuvasti uusia kombinaatioita, joten arkipukeutumisessani päivän asuista tulee helposti kuukauden univormuja. Dress down to impress voisi olla mottoni muotikuukautena, jolloin keskittyminen ei juuri riitä näytöksiä pidemmälle.

Dior saddle bag – Olen innostunut pienistä vintage-Dioreista, joita on alkanut taas vilistä katukuvassa. Tykkään laukun muotoilusta ja fiiliksestä. Printti on samalla tavalla cool kuin Fendin ikoninen logokuosi, ja enemmän näköiseni kuin Guccin hittiprintti. Kun asuste- ja vaatepuolen selkäranka alkaa olla kunnossa, on fiilis, että toimivien peruspilareiden jatkeeksi kaipaisi jotain kaavaa rikkovaa. Esimerkiksi selkeät värikoordinoidut lookit kiinnostavat – sellaisen seurana vintage-Dior olisi nappivalinta. Muille kiinnostuneille tiedoksi: laukkuja löytää nyt hyvän valikoiman Vestiairesta. Muita potentiaalisia pikkulaukkuja listasin täällä.

Kevätkampanjat – Kokosin vastikään kevään kampanjasuosikkeja ja huomasin jälleen, kuinka monenlainen sisältö toimii, jos visuaalinen ulostulo kohtaa oikean brändin. Filippa K:n ja Say Lou Lou:n lookbook on maaginen lähinnä siksi, että se on kuvattu niin hyvin – haluan ostaa palan Kaliforniaa, vaikka näen vain ripauksen merkin kevätmallistosta. Acne Studiosin ja Balenciagan kampanjat ovat timanttisia, vaikka en löydä niistä mitään hankittavaa itselleni. Lookbookeja tehdään hirveällä tahdilla, mutta vieroksun niiden julkkispainottuneisuutta, joka on ottanut vallan viime vuosina. Moni kasvo kulutetaan niin loppuun, että mieli käynnistää boikotin monille sinällään potentiaalisille sisällöille. Ikävöikö kukaan muu Katea, Christya ja Naomia?

 

Photos / Courtesy of Vogue Runway, Instagram @mint_journal @toteme @ida_rantala

Kommentit (0)

ANGELINA ILMAST: PARIS FASHION WEEK SS19
Valokuvaaja Angelina Ilmast ikuistaa katumuodin kärkinimet muotiviikoilta ja alan tapahtumista.
LUE LISÄÄ
KAUNEUSTOIMITTAJAN MOOD BOARD: LOKAKUU 2018
Tarinoita tekijöiltä ja toimituksen kulisseista.
LUE LISÄÄ
TUOTEKLASSIKKO: MAC RUBY WOO
Kaikkien punaisten huulipunien benchmark. 
LUE LISÄÄ
SYLVIE MUS: LOKAKUUN UNIVORMUT
Stailisti Sylvie Musin yllä tässä kuussa. 
LUE LISÄÄ